23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

7-Eleven satser på flere økologiske varer

Det er en stor omvæltning, og nogle af kædens købmænd har allerede sagt fra.

7-Eleven har været igennem en forvandling siden liberaliseringen af lukkeloven i 2012, hvor kæden siden da har arbejdet med en strategi, der har drejet butikkernes fokus væk fra klassisk fastfood og til sundere mad, fortæller administrerende direktør for virksomheden i Danmark, Jesper Østergaard, til Jyllands-Posten i et interview.

De friske varer skal leveres oftere for at holde standarden, og det har ført til en række skærpede krav til franchisetagerne rundt omkring i landet.

- Vi er baseret på franchise, og mange af købmændene har været med i mange år. Det har været en ret stor omvæltning for en del af dem lige pludselig at skulle håndtere så mange fødevarer, som vi gør i dag. Både i forhold til fødevaresikkerhed, rengøring og ikke mindst logistik. Derfor har nogle valgt selv at sige stop, mens vi har sagt stop for andres vedkommende, fortæller Jesper Østergaard.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|